Bedrijfsimago met een fiets opkrikken

Imago van een bedrijf is van groot belang. Tegenwoordig zie je steeds meer bedrijven zich profileren als een MVO verantwoord bedrijf. Duurzaam energie verbruik, effectief printen, goede klimaatbeheersing in het pand, bewegingsschakelaar voor verlichting, zonnepanelen op het dak etc. etc. Een mooi beleid om de footprint van een bedrijf te verlagen. Waar velen nog niet actief mee bezig zijn is het beleid op het gebruik van fietsen. De WKR regeling kan ervoor zorgen dat je een “fiets van de zaak” kunt rijden, maar dan is er weinig stimulans voor het personeel, behalve geld, om te gaan fietsen. Vanuit het bedrijf kun je ook bedrijfsfietsen inzetten om je bedrijf op de kaart te zetten. Lost Boys is een bedrijf dat jaren geleden iedere werknemer op een rode lost boys fiets liet fietsen. Ipv een lease auto. Daardoor kent heel Amsterdam dit bedrijf omdat er overal van die rode fietsen zijn. En wat denk je als je deze maatregel doortrekt naar het gezin van de werknemer, dat er zelfs kinderfietsen zijn van je bedrijf met de bedrijfskleuren en bestickering. Met de daarbij behorende fiets verkeersles voor de kinderen zorg je niet alleen voor een goed imago en bewust ondernemerschap maar ook voor een nog meer betrokken werknemers.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *